AutozonA

Fordov preporod

Automobili | 08:31

Fiesta

Kuga

Ford će ove godine iz temelja promijeniti svoj europski asortiman. U Ženevi će svoje premijere doživjeti nova Fiesta i Kuga, a pitanje vremena je kad će na scenu stići nova generacija Forda Ka, inače najstarijeg modela u ponudi ove kompanije.


Najznačajniji Fordov novitet svakako je nova Fiesta. Već je zadržavanje imena samo po sebi velika vijest. Pridružimo li tomu maksimalnu sličnost s atraktivnom prošlogodišnjom studijom, Fiesta ulazi u red najznačajnijih noviteta godine. I doista, najjednostavnije rečeno Verve je promijenio ime i postao Fiesta. Kako god, nova Fiesta proizvodit će se u Koelnu u Njemačkoj, a nakon jesenskog lansiranja na europskom tržištu, model će biti ponuđen širom svijeta, od Kine, pa sve do SAD-a. Nakon više od tri desetljeća Fiesta definitivno postaje još jedan Fordov globalni model. Sasvim opravdano s obzirom na njene potencijale. Ponudu motora činit će pet jedinica, tri benzinske i dvije dizelske. Poznati 1.25 benzinac nudit će se u dvije izvedbe snage (60 i 80 KS), a tu će biti još i 1.4 motor snažan 91 KS, odnosno 1.6 VCT sa 115 KS. Iz dizelskog kataloga Ford je izabrao dva aduta, 1.4 sa 68 i 1.6 sa 90 KS. Kao što se i očekivalo, Fordov ulazni model tehnološki je (opet) srodan najmanjoj Mazdi. U slobodnom prijevodu to znači da će i Fiesta izgubiti koji kilogram. Osim povećanog komfora i estetskih vrijednosti, model će zasigurno zadržati poziciju najboljeg u segmentu kad su dinamička svojstva u pitanju. Za razliku od Fieste, Kuga je namijenjena isključivo europskom tržištu. Samo ime otkriva velike aspiracije Forda, a u prilog ideji kako će Kuga (opet) harati Europom ide činjenica kako segment kompaktnih SUV-ova bilježi značajan rast popularnosti. Kombinacija atraktivnog dizajna i masivnosti s voznim svojstvima i komforom monovolumena sve je veći mamac za Europljane. Fordov adut je postavljen na C-Car platformu koju koriste modeli kalibra Volva S40 i Ford Focusa, dok je dizajn inspiriran studijom Iosis X iz 2006. godine. Kuga u prodaju stiže polovicom godine, a nudit će se u obje izvedbe pogona (prednji i 4x4), te u kombinaciji nekoliko motora. Zasad je potvrđen tek jedan, 2.0 Duratorq TDCi sa 136 KS i 340 Nm. Spomenimo i kako će se Kuga serijski opremati cjelokupnim sigurnosnim paketom (ABS, ESP, i sl), a kupcima će na izbor biti ponuđena dva paketa, Trend i Titanium. Na kraju se vraćamo najstarijem Fordovom modelu. Ford Ka je na tržištu od 1996. godine, a uskoro bi trebao dobiti nasljednika. Kao što je poznato, novi model je razvijen u suradnji s Fiatom, pa će tehnološki biti blizak trenutno najprivlačnijem miniju - Fiatu 500. BH Telecom