AutozonA

"Klasični" automobili i dalje ispred električnih i hibridnih

Automobili | 08:16

Foto: Reuters

I dok cijene nafte i benzina dosežu visine zbog nemira na Bliskom istoku, potrošači još ne trče za najnovijim električnim vozilima na tržištu. Predsjednik SAD, Barack Obama je rekao kako se nada da će biti milion električnih automobila na cestama do 2015. godine, kako bi se smanjila američka zavisnost o stranoj nafti.


Električno vozilo može omogućiti potrošačima sa kupuju manje benzina i da smanje zavisnost o nafti, ali uštede variraju i zbog potrošača i zbog automobila, javlja ABCNews.

Zbog toga što su električna i hibridna vozila znatno skuplja nego većina drugih, on vama možda neće donijeti bilo kakvih ušteda u poređenju sa klasičnim automobilom, kaže Eric Evarts, urednik Consumer Reportsa.

Chevroletov Volt i Nissanov Leaf su najnoviji dodaci na tržištu električnih automobila, pušteni u prodaju u decembru. Oba automobila imaju motore na benzin, no samo kao dodatak električnim motorima. Uključujete ih da se nadopune dok su parkirani.

Chevy Voltova osnovna cijena je 40.280 dolara, a Nissan Leaf košta od 32.780 do 33.720 dolara, tvrde u ConsumerReports.org.

“Neće vam uštedjeti novac ako ih kupite”, kaže Evarts o vozačima koji možda kupe jedno od ova dva najnovija električna automobila. “Sa troškovima benzina i struje kakvi jesu, nećete vam se isplatiti tako brzo”, istakao je.

Evarts kaže da je jedan od razloga zašto ova vozila još ne izlaze iz prodavnica taj što ima jeftinijih automobila, sličnih po veličini, a imaju dobru efikasnost goriva. Kao primjer navodi Toyotin Prius, hibridno vozilo, kao moguće dobro rješenje za one koji voze na veće daljine.

Kada su iz Consumer Reportsa testirali početkom januara Volta i Leafa, u uslovima jake zime i velikih hladnoća, oni su utjecali na oba auta, kaže Evarts.

Takođe kaže kako je vrijeme utjecalo i na toplotu unutar automobila. Automobil na benzin može grijati kada upalite motor, ali električni ne može, kaže Evarts.

On kaže da ovi automobili mogu koristiti vozačima na kratke daljine, koji voze oko 30-ak kilometara dnevno. A imaju prednosti za prirodnu okolinu, jer koriste manje benzina.

Evarts ipak kaže kako je moguće da će Volt i Leaf na kraju donijeti uštedu novca.

Prije svega, bit će najvjerovatnije novijih verzija Volta, Leafa ili nekih drugih električnih vozila sa boljom kilometražom i tehnologijom.

Takođe, Evarts kaže da ako cijene benzina nastave rasti, a cijene struje opadati, onda vozači električnih automobila mogu imati vidljive uštede.

On je rekao kako će buduće verzije električnih vozila imati veći električni domet i brže vrijeme punjenja.